مادر و نوزاد
منبع کامل و جامع خرید فالوور اینستاگرام خرید فالوور واقعی و ایرانی | فالوور بدون ریزش و فعال

آمار مطالب

کل مطالب : 14
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 9
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 91
بازدید سال : 259
بازدید کلی : 2761

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید فالوور اینستاگرام خرید فالوور واقعی و ایرانی بدون ریزش و آدرس followerbaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : یاسی ارغوانی
تاریخ : یک شنبه 22 اسفند 1400
نظرات

سلامت مادر و کودک
توسط مارگارت A. Caudill-Slosberg، MD، PhD، MPH
نویسنده مشارکت کننده

روزانه حدود 830 زن در سراسر جهان بر اثر عوارض بارداری یا زایمان جان خود را از دست می دهند. از 130 میلیون نوزادی که هر سال در سراسر جهان متولد می شوند، حدود 2.7 میلیون نوزاد در چهار هفته اول زندگی زنده نمی مانند. عمل ساده فاصله گذاری بهتر هنگام تولد با افزایش دسترسی به پیشگیری از بارداری می تواند مرگ و میر مادران را تا 30 درصد و مرگ و میر کودکان را تا 20 درصد کاهش دهد.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، شش راه حل برای قابل پیشگیری ترین علل مرگ و میر کودکان زیر پنج سال عبارتند از:

شیردهی فوری و انحصاری با شیر مادر
دستیاران ماهر برای مراقبت های دوران بارداری، زایمان و پس از زایمان
دسترسی به تغذیه و ریزمغذی ها
آگاهی خانواده از علائم خطر در سلامت کودک
دسترسی بهتر به آب، سرویس بهداشتی و بهداشت
ایمن سازی ها
کمک به تنفس نوزادان
تقریباً نیمی از مرگ و میر نوزادان در 24 ساعت اول پس از زایمان رخ می دهد. به طور غم انگیز، نزدیک به 80٪ ناشی از سه وضعیت قابل پیشگیری و درمان است: عوارض هنگام زایمان (خفگی)، عفونت نوزاد و عوارض نارس.

نوزاد تازه متولد شده در بنگلادش برای تنفس کمک دریافت می کند
برنامه درسی کمک به تنفس نوزادان شامل مداخلات احیای نوزادان است که برای محیط های محدود با منابع طراحی شده است. اعتبار عکس: امی فاولر/ USAID.
کمک به بقای نوزادان (HBS) ابتکار آکادمی اطفال آمریکا با همکاری USAID، Laerdal Global Health، Johnson & Johnson، Save the Children و تعدادی دیگر از سازمان های بهداشت جهانی است. این ابتکار مجموعه ای از سه برنامه آموزشی آموزشی است که برای کاهش مرگ و میر نوزادان در کشورهایی با منابع محدود طراحی شده است، جایی که اکثر مرگ و میرهای نوزادان رخ می دهد: کمک به نوزادان برای تنفس (HBB)، مراقبت ضروری برای هر نوزاد (ECEB) و مراقبت ضروری برای نوزادان کوچک. (ECSB). برنامه های HBS پزشکی مبتنی بر شواهد را با یک روش آموزشی منحصربفرد جفت می کند که با هم به این علل اصلی مرگ و میر نوزادان می پردازد.

کمک به تنفس نوزادان (HBB) به کارکنان بهداشتی مهارت های اساسی احیای نوزادان و مراقبت از نوزاد را آموزش می دهد. فقط در پنج سال اول پس از اجرای HBB در سراسر جهان، یک نتیجه واضح ظاهر شد: برنامه درسی به نجات جان تقریباً 10 میلیون نوزادی که هر سال به دنیا می‌آیند و در هنگام تولد نیاز به تنفس کمکی دارند، کمک می‌کند. از زمان راه اندازی آن در سال 2010، HBB در 77 کشور اجرا شده است. بیش از 300000 ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی آموزش دیده‌اند و تقریباً 52 کشور اکنون برنامه‌های HBB توسط دولت و هماهنگ‌شده دارند. یک مطالعه تأثیر در تانزانیا نشان داد که HBB می تواند مرگ و میر نوزادان را در روز اول زندگی تا 47 درصد و مرده زایی تازه را تا 24 درصد کاهش دهد.

مادر و نوزاد
سازمان بهداشت جهانی تخمین زده است که مراقبت از مادر کانگورو پتانسیل نجات جان 450000 نفر در سال را دارد. عکس از طریق شبکه نوزاد سالم.
مراقبت ضروری برای نوزادان کوچک (ECSB) مراقبت های ویژه مورد نیاز برای نوزادان کوچک یا نارس متولد شده در مناطق کم منابع را آموزش می دهد. عوامل زایمان و مادران یاد می‌گیرند که چگونه نوزادان را با بسته‌بندی پوست به پوست، که به عنوان مراقبت از مادر کانگورو (KMC) نیز شناخته می‌شود، گرم نگه دارند و در صورت امکان با شیر مادر یا روش‌های تغذیه جایگزین، آنها را تغذیه کنند.

در مالاوی، که بالاترین نرخ تولدهای نارس را در جهان دارد (181 نوزاد از 1000 نوزاد)، در حال حاضر یک مرکز KMC در هر منطقه وجود دارد. در طول ده سال از 2005 تا 2015، تعداد نوزادانی که قبل از اولین تولد خود می‌میرند از 72 مورد از 1000 به 43 کاهش یافته است. در کامرون، مرگ و میر نوزادان نارس حدود 30 درصد کاهش یافته است. بر اساس تجزیه و تحلیل سال 2016 توسط Cochrane، یک شبکه جهانی از محققان، مطالعات KMC نشان داده است که این ماده مرگ و میر در نوزادان نارس را تا 33 درصد کاهش می دهد. WHO تخمین می زند که KMC پتانسیل نجات جان 450000 نفر در سال را دارد



تعداد بازدید از این مطلب: 101
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود